قیمت لوله سیاه بدون درز

اطلاع از فروش های ویژه

لطفا شماره موبایل خود را جهت ثبت در سامانه فروش وارد نمایید

[gravityform id="8" title="true"]
برای تولید لوله‌های درزدار (welded pipe) از انواع روش‌های جوشکاری استفاده می‌شود، به همین دلیل این لوله‌ها در بخش‌های پالایشگاهی، هیدروکربنی، سیلندرهای هیدرولیک، اکتشاف، انتقال نفت و گاز، صنایع خودروسازی و بویلرها که فشار کاری بالاست، نمی‌توانند پاسخگو باشند و در سرویس‌های فشار پایین و متوسط صنعت، به کار می‌روند. برای تامین نیاز بخش‌های فشار بالای صنعت، لوله‌های بدون درز یا مانیسمان تولید می‌شوند. این نوع از لوله‌ها به علت نداشتن خط جوش، مقاومت بالایی در برابر فشار، تنش‌های فیزیکی و تغییرات آب و هوایی دارند. لوله مانیسمان که در بازار به مانسمان هم معروف است، نوعی لوله بدون درز (Seamless) محسوب می‌شود که به علت روش ویژه تولید، در صنایع حساس و پرخطر کاربرد دارد. این مقاطع فولادی از شمش ساخته می‌شوند. شمش بعد از عبور از مراحل حرارت، کشش، غلتک و ... به محصول نهایی تبدیل می‌شود. تولید لوله مانیسمان کاری زمانبر و هزینه‌بر است. همین موضوع باعث شده قیمت آن از دیگر لوله‌های موجود در بازار گران‌تر باشد.
همان‌طور که اشاره کردیم، بدون درز بودن لوله‌های مانیسمان، آن‌ها را از دیگر لوله‌ها متمایز می‌کند. خط جوش موجود در لوله‌های درزدار، می‌تواند به عنوان نقطه شروع برای ترک و شکستگی باشد. به همین دلیل این خط نسبت به نقاط دیگر لوله استحکام کمتری دارد. اما لوله مانیسمان فاقد هر نوع خط جوش و درز بوده و بدنه آن ساختار یکنواختی دارد در نتیجه کیفیت بالاتری از نظر مقاومت به خوردگی، استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر حرارت و فشارهای بالا داشته و برای بخش‌هایی از صنعت که نیازمند تحمل فشار و آسیب‌های فیزیکی باشند، موفق‌تر عمل خواهد کرد. هر کارخانه، لوله مانیسمان را با استاندارد و گواهی مخصوصی تولید می‌کند.
لوله‌های مانیسمان که زیر مجموعه‌ای از لوله‌های فولادی هستند، معمولا قطر کمی دارند و در مواردی که به قطر‌های بیشتر از این لوله نیاز باشد، فرآیند تولید تغییر کرده و هزینه‌ها افزایش می‌یابد. این لوله‌ها معمولاً در دو سایز 6 و 12 متری و رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و 140 تولید می‌شوند که رده‌های 20 و 40 نسبت به دیگر رده‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله مانیسمان به دلیل فرآیند خاص تولید، توسط تعداد محدودی از کارخانه‌ها ساخته می‌شود. استاندارد و کیفیت لوله تولیدی این کارخانه‌ها تفاوت زیادی با هم ندارد و اندازه و ضخامت عامل تعیین‌کننده در قیمت آن است. کارخانه نورد و لوله اهواز و شرکت‌ لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان از تولید کنندگان داخلی لوله مانیسمان هستند.

قیمت لوله مانیسمان رده 20:
این لوله حدود 300 کیلوگرم وزن و ضخامتی برابر با 2 تا 6 میلی‌متر دارد. قیمت روز لوله مانیسمان 20 بر اساس نرخ ارز و نوسانات بازار تعیین می‌شود. این لوله معمولا در سایزهای 1 تا 12 اینچ تولید می‌شود که بر قیمت آن تاثیر گذار است.

قیمت لوله مانیسمان رده 40:
وزن این لوله گاهی به 500 کیلوگرم نیز رسیده و ضخامت آن بین 2 تا 12 میلی‌متر متغیر است. همچنین سایز آن بین 1 تا 12 اینچ متغیر است. قیمت لوله مانیسمان رده 40، به خاطر کیفیت و مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی نسبتا گران است. البته کارخانه تولید کننده این لوله نیز در قیمت آن موثر است و گاهی اوقات شاهد اختلاف قیمت بین دو برند تولیدکننده لوله مانیسمان رده 40 هستیم. عواملی مانند: نوسانات عرضه و تقاضا در بازار آهن، نرخ ارز و قیمت لوله در بازار جهانی بر روی قیمت روز لوله مانیسمان رده 40 تاثیر دارند.

قیمت لوله مانیسمان رده 60:
قیمت لوله مانیسمان 60 مانند سایر رده‌ها تحت تاثیر نوسانات بازار قرار دارد. این لوله در قطرهای 8 تا 24 اینچ تولید می‌شود که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند.

قیمت لوله مانیسمان رده 80:
این محصول ضخامتی بین 3 تا 9 میلی‌متر و وزنی حدود 150 کیلوگرم دارد به طوری که قیمت روز لوله مانیسمان 80 با توجه به ضخامت و عواملی غیر قابل پیش بینی مانند تورم‌های ناگهانی متغیر است.

قیمت لوله مانیسمان 4/3:
قیمت لوله مانیسمان 4/3، بر اثر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. به طوری که برخی از این عوامل را می‌توان پیش بینی کرد و برخی دیگر غیر قابل پیش بینی هستند. به همین دلیل مشتریان قبل از خرید لوله مانیسمان 4/3 می‌توانند با تماس با کارشناسان آهن شهر پاسارگاد از قیمت روز آن مطلع شوند.

قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ:
لوله‌های 8 اینچ به دلیل وزن سبک قیمت کمتری نسبت به سایر لوله‌های مانیسمان داشته و در شاخه‌های 6 متری تولید و روانه بازار می‌شوند. این لوله‌ها بیشتر در صنایع غذایی و خطوط تولید دارو کاربرد دارند. شما می‌توانید قیمت روز لوله مانیسمان 8 اینج را در سایت آهن شهر پاسارگاد مشاهده کنید.

قیمت لوله مانیسمان 18 اینچ:
لوله مانیسمان ۱۸ اینچ، در شاخه‌های 6 یا 12 متری تولید و در خطوط انتقال کم فشار، خطوط هیدرولیک، صنایع غذایی و دارویی به کار می‌رود. قیمت لوله مانیسمان 18 اینچ با توجه به میزان عرضه و تقاضای صنایع وابسته، قیمت دلار و میزان واردات، تعیین می‌‌شود.

تولید لوله مانیسمان:
• مرحله اول: شمش فولادی بنا به درخواست متقاضی در ابعاد گوناگون برش داده می‌شود.
• مرحله دوم: شمش در داخل کوره‌های مخصوص و دمای بسیار زیاد حرارت داده می‌شود.
• مرحله سوم: شمش را به وسیله لخ پرس (دستگاهی برای سوراخ کردن بیلت) سوراخ می‌کنند.
• مرحله چهارم: لوله به وسیله دستگاه النگیتور گرد می‌شود.
• مرحله پنجم :سمبه‌ای فلزی و محکم به داخل شمش فولادی شلیک شده و آن را به شکل لوله در می‌آورد.
• مرحله ششم: لوله به وسیله دستگاه مخصوص تاب‌گیری می‌شود.
• مرحله هفتم: سمبه از داخل لوله آزاد شده و بیرون می‌آید.
• مرحله هشتم: سر و ته لوله به وسیله دستگاه به حالت کروی در می‌آید.
• مرحله نهم: لوله به وسیله آب خنک شده و بنا به درخواست مشتری در طول‌های (معمولا 6 متری) برش داده می‌شود.
• مرحله دهم: سر و ته لوله به منظور صاف شدن به وسیله دستگاه کونیک داده شده و در نهایت بعد از بسته بندی برای بارگیری آماده می‌شود.

کاربرد لوله‌های مانیسمان:
• خطوط صنایع غذایی و دارویی
• خطوط فشار قوی
• خطوط نفت و گاز
• خطوط هیدرولیک
• دریچه‌های ایمنی زیردریا
• خطوط تزریق مواد شیمیایی
• انتقال گاز و مایع و ...

اتصالات جوشی مانیسمان:
اتصالات مانیسمان از جمله قطعاتی هستند که به شکل گسترده در انواع لوله‌کشی و ساخت سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اتصالات از آلیاژ فولاد ساخته شده و جای هیچ‌گونه درزی روی آن‌ها وجود ندارد. به عبارت دیگر فاقد جای جوش هستند. این قطعات نقش مهمی در پروژه‌ها دارند، زیرا لوله‌ها برای وصل شدن به یکدیگر، برای انشعاب‌گیری یا محکم شدن در سازه نیاز به انواع اتصالات دارند. به اتصالات مانسمان اتصالات سیم لس هم می‌گویند. از مزایای فوق‌العاده این اتصالات می‌توان به قدرت تحمل فشار زیاد به علت عدم وجود هیچ‌گونه درزی اشاره کرد. به همین دلیل است که از اتصالات مانسیمان به شکل گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. برای مثال در محیط‌هایی که نیاز به یک سازه مستحکم به دلیل حساسیت بالای فضا وجود دارد، از این اتصالات استفاده می‌کنند.

انواع اتصالات بدون درز (مانیسمان):
اتصالات مانسمان تنوع بسیار بالایی دارند. این اتصالات شامل 8 مورد زانویی، سه راهی مساوی و تبدیل، سه راهی صاف و کج، اتصالات تبدیل، بوشن، سردنده و کپ فولادی هستند. این اتصالات در سایزها و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. قیمت اتصالات مانیسمان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و به صورت روزانه تغییر می‌کند. آهن شهر پاسارگاد قیمت روز اتصالات مانیسمان را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

خرید لوله مانیسمان:
آهن شهر پاسارگاد انواع لوله‌های مانیسمان در رده‌های مختلف را عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید لوله و اتصالات مانیسمان با کارشناسان آهن شهر تماس حاصل فرمایید.
آهن شهر پاسارگاد در کنار شماست برای خرید حرفه ای

درخواست خرید

تماس با 49986000-021

صدور پیش فاکتور

در کمتر از 28 دقیقه

نحوه تسویه

به صورت نقدی و اعتباری

کنترل کیفیت

و بازرسی توسط کارشناسان

بارگیری و حمل

و ارسال به مقصد

تسویه نهایی

باقی مانده پرداختی

همکاری با بزرگان صنعت

پرسش و پاسخ

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

جهت توسعه این صفحه ستاره هدیه دهید
3/5