لیست قیمت محصولات ورق گرم
ورق A516 گرید 70
تماس بگیرید
ورق کربن استیل a283
تماس بگیرید
ورق 6 میل ST52
تماس بگیرید
ورق ضد سایش ck45
تماس بگیرید
ورق آجدار 3 میل
تماس بگیرید
ورق اسید شویی w22
تماس بگیرید
لیست قیمت ورق ضد سایش
مراحل خرید از آهن شهر پاسارگاد
کارشناسان ما جهت تماس شما

قیمت ورق ضد سایش

شناخت ورق ضد سایش

محصولات پر فروش
قیمت پروفیل 40*40 با ضخامت 2 میل
تماس بگیرید
قیمت پروفیل 20*20 با ضخامت 2 میل
تماس بگیرید
قیمت پروفیل 40*40 با ضخامت 2.5 تا 4 میل
تماس بگیرید
قیمت پروفیل z 180
تماس بگیرید
قیمت نبشی 20*20
تماس بگیرید
قیمت ناودانی 20
تماس بگیرید
مراحل خرید از آهن شهر پاسارگاد

قیمت ورق ضد سایش

قیمت ورق ضد سایش فولاد مبارکه

ورق ضد سایش اکسین اهواز

[table id=852 /]

قیمت ورق ضد سایش چین

ورق ضد سایش چینی شیت بنگاه تهران

[table id=853 /]

ورق ضد سایش

ورق ضد سایش یا CK45 یک نوع ورق آلیاژی می باشد که در ساختار آلیاژی این نوع ورق 45 درصد کربن موجود می باشد.
ورق های ضدسایش در 3 نوع تولید می شوند و که به صورت CK45 ، CK60 ، CK70 نام گذاری شده اند.
کاربرد این نوع ورق ها در ساخت قطعات خودرو، صنایع حفاری و غلتک های صنعتی می باشد.ورق های الیاژی CK45 در شیت های 2 در 6 متر و ضخامت های 2 تا 80 میلیمتر در بازار موجود می باشد.
شرکت های تولید این نوع ورق می توان از فولاد مبارکه اصفهان،فولاد آلیاژ ایران ، مجتمع فولاد اسفراین و فولاد اکسین اهواز نام برد،همچنین از این نوع ورق های الیاژی از کشور های کره جنوبی،آلمان،روسیه و اکراین در بازار ایران موجود می باشد.

ورق ضد سایش

مهم ترین ویژگی ورق ضد سایش

سایش به معنی ساییدن دو چیز روی هم و یا در کنار هم است که به این منظور، از ساییدن اجسام و ورق ها و هر چیز دیگری که در صنایع مختلف کاربرد دارد ورق های ضد سایش را ساختند وبا توجه به اسمی که دارد این ورق ها در برابر هر گونه ساییدگی مقاوم هستند.
برای این که ورق های ضد سایش ساخته شود روش نورد را به طور معمول به کار می گیرند.
ترکیب سختی که در ورق های ضد سایش وجود دارد و باعث می شود که سختی هم بالا رود وجود لایه هایی از کاربید می باشد که این کاربید از نوع آهنی است.
حال این لایه کاربید چگونه تشکیل می شود؟
این گونه است که در ساخت این لایه دو عنصر دخالت دارند که این دوعنصر کربن و منگنز است و وقتی در ورق ضد سایش عنصر های کربن و منگنز وجود داشته باشد این لایه را می تواند تشکیل دهد.
هم چنین این فولادی که در تهیه ورق های ضد سایش به کار می رود دارای فولاد سنگ آهنی است که خود نوعی خاصیت ضد سایشی دارد و این گونه ساخته می شود که سنگ اهن را در دمای بالا ذوب می کنند و وقتی ذوب شد ناخالصی ها را جدا کرده و پس از آن مواد دیگر از جمله کربن و الیاژ را اضافه می کنند.
لازم به ذکر است که همین الیاژ ها خودشان دارای منگنز و کروم هستند و نیاز به اضافه کردن مجدد ندارد.
این ورق های ضد سایش با توجه به این که مقداری اهن و عناصر دارند مقداری از مواد که از اکسید شدن جلو گیری می شود را داخل مخزن مواد مذاب می ریزند.

ورق ضد سایش

انواع ورق های ضد سایش

ورق های ضد سایش دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند که در این قسمت به تعدادی از ویژگی هایی که دارند می پردازیم.

ورق ضد سایش هاردوکس

در ارتباط با این نوع ورق باید گفت که در درجه سختی های مختلفی ساخته شده اند و هم چنین برای ساخت و ساز مورد استفاده نیستند و علت آن است که، در ساخت این ورق ها کربن زیاد به کار رفته و مقاومت را کاهش داده اما میزان ضد ساییدگی بالایی دارد که از این بابت می تواند نکته خوبی باشد و در صنایع دیگر کاربرد داشته باشد.

ورق ضد سایش هاردوکس

ورق ضد سایش والدوکس

این مدل از ورق های ضد سایش در گرید مخصوص ساخته می شوند که این گرید در حدود ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ می باشد.
این مدل از ورق ضد سایش که ورق والدوکس هم نام گرفته در صنایع مربوط به جوشکاری بسیار عملکرد خوبی دارند و شکل و حالت خود را از دست نمی دهند و هم چنین از جمله ویژگی ای که باعث شده تا از این ورق ها در صنعت ماشین سازی و ساخت و ساز عمرانی به کار رود و استفاده شود این است که عناصری در ساختش به کار رفته اند که آلیاژ کمی دارند و همین آلیاژ کم باعث شده مقاومت و سختی این ورق بالا رود تا در صنایع نام برده شده مورد استفاده قرار گیرد.

ورق ضدسایش والدوکس

ورق ضد سایش کرسابرو

نوع دیگری از ورق های ضد سایش از نوع کرسابرو هستند که این ورق را بیشتر در صنف معدن و ساخت سیمان مورد استفاده قرار می دهند به دلیل این که این ورق ها دارای مقاومت بسیار بالا و استحکام بسیار خوب و مناسب در برابر ساییدگی ها  را دارد و هم چنین چون قابلیت منعطف شدگی بالایی داشته در حدود ۷۰ برابر می تواند کش بیاید به همین دلیل است که در صنف های گفته شده مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق ضد سایش کرسابرو

ورق ضد سایش دورستات

 این نوع ورق ها با توجه به نوع فولادی که در ساختش استفاده شده میزان سختی بسیار بالایی نسبت به سایرین دارد به طوری که در برابر فشار های مکانیکی و فشار هایی که هنگام ساییدن رخ می دهد دارای استحکام قابل توجهی هستند به طوری که درجه سختی این نوع ورق ها چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ است.
این ورق ها هم چنین در دمای پایین و سرد هم بسیار مقاوم هستند.
با توجه به تمامی این موارد که گفته شده و البته با توجه به این که در برابر کار های جوشکاری هم توانسته خود را ثابت کند در صنف های مختلف کشاورزی و خودرو سازی و هم چنین در ساخت و تهیه سیمان هم کاربرد های منحصر به فرد دارد.

ضد سایش دورستات

ورق ضد سایش دیلیدور

این نوع از ورق های ضد سایش در سه گروه تقسیم بندی شده اند که شامل وی ، سی ، ال می باشد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارا است.
مثلا در گروه وی میزان کربن به صورت قابل توجهی پایین است که همین موضوع سختی کار را بالا و مقاومت را افزایش می دهد.
در گروه ال کربن کمی بالا بوده و ساختارش از نوع بینیتی است که سختی و مقاومت را کمی پایین آورده است.

ورق ضدسایش دیلدورمی
در گروه سی به علت وجود میزان کربن بالا سختی و مقاومت بسیار کم بوده است و به طور کلی از این نوع ورق ها در برخی صنایع فولاد و معدن که معدن باید از نوع سنگی باشد و هم چنین تهیه و تولید سیمان کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.

مقالات مرتبط