تفاوت فنس توری حصاری و گابیون

تفاوت فنس توری حصاری و گابیون

فنس کشی، یکی از مورد علاقه ترين حصار ها برای نقاط مختلف ایران می باشد.
گاهی اوقات فردی ملک یا زمینی را خریداری می کند و می خواهد محدوده ان را تعیین کند، تا از ورود افراد و حیوانات مختلف به آن جلوگیری کند و در برخی اوقات محدوده یک ملک امتداد زیادی دارد، که اگر فرد بخواهد دیوار بکشد، هزینه زیادی را باید پرداخت کند و مجبور است روش های دیگری را انتخاب کند.
فنس  کشی دور زمین های زراعی و باغ ها و حتی ملکی که در آن زندگی می کنند، ایمنی آن را تامین می کند و فنس کشی دور زمین های زراعی و باغ ها جلوی ورود حیواناتی مانند، خرگوش و موش و غیره را می گیرد و باعث می شود که این نوع حیوانات به محصول های کشاورز آسیبی وارد نکند.
توری های حصاری، در ساخت و عایق کاری سقف ها نیز کابرد های زیادی دارد و در سقف های شیروانی و یا سوله ها برای ایجاد عایق های صوتی و حرارتی و برودتی از پشم های شیشه به همراه یک لایه توری استفاده می کنند.
گابیون یا تور سنگ به قفسی توری گفته می شوند که، درون آن قلوه سنگ و قطعات مختلف به صورت خشکه چینی پر می کنند. گابیون به تور های فلزی و گالوانیزه گفته می شود که به شکل قفس هستند و درون آن از سنگ و قلوه های سنگ به ابعاد های مختلف پر می شود و کارکرد های مختلفی دارند.
دوام و مقاومت بالا از دیگر ویژگی های اصلی گابیون ها هستند و به این دلیل که گابیون ها از مفتول های گالوانیزه تولید می شوند و مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف جوی دارد، اما از طرفی در صورتی که از آن در نواحی مرطوب استفاده شود، گیاهان دریایی مانند جلبک و خزه ها بر روی آن ها پوششی تشکیل می دهد، که این پوشش ها روکشی بسیار مقاوم به حساب می آید،گابیون ها موجب می شوند تا یک سطح شیب دار در منطقه ایجاد شود و قسمتی از آب را بر می گرداند و موجب می شود که، مقدار آب باقی مانده را در درون خود نگه دارد و آب باقی مانده در هنگام عبور جریان هوا تبخیر شود.
توری های فلزی به دلیل کاربرد گسترده و فراوانی که دارند، در طراحی ساختمان ها نیز به کار برده می شوند.
ساختمانی که در سازه های آن ها توری های سنگی به کار برده می شود روز به روز افزایش قیمت خواهد داشت.
درون توری های گابیون را با قلوه سنگ های رودخانه و شن و ماسه پر می کنند و این محصول نیز مانند توری های حصاری، در انواع فلزی و روکش دار تولید می شود.
گابیون ها امروزه کاربرد های بسیار متنوعی دارند، اما اولین استفاده از آن ها در زمینه نظامی بوده است.
تامین مقدار سنگ مورد نیاز برای تکمیل پروژه از نکات مهمی می باشد که، باید در ساخت گابیون توجه شود و باید دقت شود که سنگ هایی که برای این کار استفاده می شود باید دارای کیفیت مناسب باشند.

تفاوت فنس توری حصاری و گابیون

معرفی فنس توری حصاری و گابیون

توری های حصاری مزایایی مانند؛ مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش و زنگ خوردگی دارد و دارای قیمت مناسب و وزن سبک و حمل و نقل راحت و است،دارای انعطاف پذیری بالا و ایجاد تهویه و مناسب برای پروش گیاهان و نهال های کوچک و پرورش حیوانات و بهترین نوع برای انجام دادن حصار کشی های زمین ها می باشد.
توری های حصاری به دلیل مقاومت بالا، یکی از بهترین انتخاب ها برای حصار کشی می باشند.
توری حصاری، پر کاربرد ترین حصار در صنایع مفتولی می باشد و دارای وزن زیادی است و استفاده از ان بیشتر در مناطقی است که میزان رطوبت کمی دارند و در محیط های بازی که امکان زنگ زدگی آن زیاد است، استفاده از آن زیاد به صرفه نخواهد بود.
توری های حصاری در برابر ضربه و برخورد بسیار مقاوم است و در رطوبت زیاد کیفیت ظاهری خود را از دست می دهد‌.
از گابیون ها می توان در جنبه های زیبایی و تزئینی برای محیط های مختلف استفاده کرد.
قفس های گابیون را در شکل های مختلف و رنگ های مختلف می سازند.
گابیون ها از نظر اقتصادی در مصارف حصار کشی بسیار با صرفه هستند  و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند و از دیگر کاربرد های گابیون می توان به مهار دیوار های سنگی و پوشش کف آبراهه ها و مهار سنگ ها و… اشاره کرد.
گابیون ها دارای طول عمر بالا ،انعطاف پذیری ،نفوذ پذیری و مقاومت بالا و هزینه کم ،سازگاری با محیط اطراف و نصب راحت هستند.
گابیون ها در برابر رطوبت هوا و آب خوردگی دچار رطوبت نمی شوند و عمر زیادی می کنند،به دلیل انعطاف پذیری گابیون می توان آن ها را در فرم های مختلفی ایجاد کرد و اگر در زمین نا پایدار و آب متحرک قرار داشته باشد بدون شکستگی تغییر شکل می دهد. کاربرد های گابیون ها، شامل مقاوم سازی بنا های سست و مهار دیوار های سنگی،پوشش کف آبراهه ها،موج شکن و پوشش لوله ها برای جلوگیری از پوسیدگی، استفاده از آن به عنوان دیوار محافظتی و استفاده از آن به عنوان نرده، در حصار کشی ها و نما سازی ها و شهر سازی ها و محوطه سازی، مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی فنس توری حصاری و گابیون

کاربرد فنس توری حصاری و گابیون

توری های حصاری در حصار کشی،صنایع پرورشی حیوانات و ساخت لانه برای حیوان های کوچک و صنایع کشاورزی و نگهداری نهال های کوچک و گیاهان کوچک، برای مقابله با حیوان ها و کاربرد آن در صنایع ساختمان سازی است.
استفاده از توری حصاری در درون ستون ها ودر ساخت فرشینه ها و  در بالکن ها برای جلوگیری از ورود حیوانات و پرندگان به داخل بالکن ، در زیر سقف سوله ها و انبار های بزرگ و نصب آن روی ایزوگام ها برای جلوگیری از صدمه رسیدن به ایزوگام هنگام کاشی کردن و استفاده از آن در پاسیو ها و… می باشد.
از توری های حصاری در ستون ها ،ایزوگام و گچ کاری ها در سقف استفاده می شود.
توری های حصاری، به دلیل ارزان بودن و نازک بودن می توان از آن به عنوان یک ابزار نگه دارنده و افزایش مقاومت و استحکام ستون ها استفاده کرد‌، برای خرید توری های حصاری توجه کنید که، رول توری دارای کیفیت های استاندارد و کیفیت بالا و لازم را داشته باشد و چشمه های توری حصاری باید یکسان و کاملا، بافت آن محکم باشد و ابعاد و وزن توری حصاری باید روی لیبل آن نصب شده باشد و هر رول توری باید با نایلون وکیوم شده باشد و بدون پارگی و در رفتگی سیم ها باشد و هنگام خرید توری حصاری حتما به ابعاد  آن توجه و دقت کافی را داشته باشید تا مطابق با مقدار نیازتان باشد.
توری های گابیون بیشتر در سد سازی ها ،جاده سازی و ایجاد دیوار های محافظ و حائل ها و کف آب راهه ها کاربرد های فراوانی دارد و می توان از آن به عنوان فنس و حصار نیز استفاده کرد.
گابیون ها در راهسازی و کانال های آب، ساختمان سازی ها و مهندسی رودخانه ،حفاظت از خاک و نما های ساختمان و دکوراسیون های داخلی منزل کاربرد های فروانی دارد.
استفاده از گابیون ها برای جلوگیری از فرسایش خا‌ک و حفاظت از آن و تقویت خاک و پوشش خاک ریز برای حفاظت زمین نیز می باشد.
گابیون یکی از عنصر هایی است که اغلب طراحان محوطه آن را می پسندند و برای طراحی های خود، در مناطق  مخالف از آن استفاده می کنند.
گابیون ها مورد استفاده در محوطه سازی و همچنین فضا های شهر، تنوع های زیادی دارد و با توجه به انعطاف پذیر بودن آن در طراحی مبلمان شهری و همچنین استحکام بالای آن در برابر آب و هوا، می توان برای ایده های مختلف از آن استفاده کرد.
گابیون را می توان برای طراحی المان های مختلف، محوطه و فضا های جمعی شهری در فرم ها و شکل های مختلف،  استفاده کرد.
به طور مثال یک صحفه گابیونی می تواند، پس زمینه ای برای تابلو های ورودی یک فضا مانند؛ رستوران ها و مجتمع ها باشد.
یکی از ایده های جالب برای آب نما ها، ترکیب آب و ساختار گابیون است.
گاهی گابیون به شکل یک حوض که داخل آن پر آب می شود و ممکن است فواره ای هم در وسط آن قرار بگیرد و نقش آب نمای شهر را  اجرا کند.
فنس های گابیون دارای قفسه های مستطیلی شکل می باشند که با استفاده از سنگ و یا مصالح های مختلف پر می شوند و به عنوان دیوار حصاری به کار برده می شوند.

 کاربرد فنس توری حصاری و گابیون

AhanShahr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *