تفاوت اتصالات مانیسمان و درزدار

تفاوت اتصالات مانیسمان و درزدار

اتصالات مانیسمان اتصالاتی هستند که در ساختار آن ها هیچ درزی وجود ندارد با توجه به این موضوع از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و امروزه کاربرد های منحصر به فردی از آن ها گرفته می‌شود.
اما اتصالات درزدار در ساختار خود درز قابل مشاهده ای دارند به همین دلیل به آن ها اتصالات درزدار می گویند.

تفاوت اتصالات مانیسمان و درزدار
هر یک از این موارد نام برده شده کاربرد های مخصوصی در زندگی انسان ها دارند و استفاده از آن ها در سرتاسر جهان به چشم می خورد.
زمانی که بخواهند یک سیستم حساس و با ظرافت را تولید کنند معمولا از اتصالات مانیسمان استفاده می‌کنند این اتصالات مقاومت بیشتری نسبت به اتصالات درزدار داشته و برای سال های طولانی تری کاربرد اولیه خود را حفظ می کنند.
اگرچه اتصالات مانیسمان کیفیت و ماندگاری بیشتری نسبت به اتصالات درزدار دارند، اما این محصولات نیز مقاومت تقریباً بالایی داشته و کاربردی هستند چنانچه در ساختار اتصالات درزدار از متریال ها و عناصر باکیفیت تری استفاده شود محصول تولید شده در نهایت مقاومت و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

 

روش تولید اتصالات فلزی و درز دار چگونه است

روش تولید اتصالات مختلف کمی متفاوت است برای مثال در هنگام تولید اتصالات درزدار، ابتدا ورق های مناسبی انتخاب می شود این ورق ها می تواند ورق های گالوانیزه و ورق های آهنی ورق های مسی و غیره باشد.
پس از انتخاب ورق مناسب آن را برش نواری می دهند سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص در این زمینه قسمت‌های مختلف ورق را تسطیح خواهند کرد. مرحله بعدی فرم دهی ورق می باشد که ابتدا آن را به شکل u و سپس به شکل استوانه در می آورند بعد از فرم دهی درز ایجاد شده در لوله را با استفاده از دستگاه جوش می دهند.
پس از جوشکاری اضافه های ایجاد شده را با استفاده از دستگاه های مخصوص از بین می برند در نهایت مارک برنده مورد نظر را روی اتصال تولید شده حک کرده و در نهایت آن را به صورت کاور شده روانه بازار خواهند کرد.

روش تولید اتصالات فلزی و درز دار چگونه است
توجه داشته باشید که شکل دادن به اتصالات مختلف، با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت است و در این میان از دستگاه‌ها و ابزارآلات متفاوتی استفاده می‌شود.
در حال حاضر روش‌های مدرن تر و پیشرفته تری برای تولید اتصالات گوناگون ایجاد شده است.
اما این روش ها با استفاده از دستگاه های مجهز و جدیدتر اجرا می شود در حال حاضر کشور ما با استفاده از فناوری های جدید توانسته است، مرغوب ترین اتصالات را تولید کند.
همانطور که در قسمت قبل هم گفتیم تولید اتصالات مانیسمان با فناوری‌های جدید تر و استفاده از دستگاه های پیشرفته تری انجام می شود.

 

مقایسه تحمل فشار و دمای اتصالات مانیسمان و درزدار

از آنجا که در ساختار اتصالات مانیسمان هیچ درزی وجود ندارد مقاومت و فشار بیشتری نسبت به اتصالات درزدار تحمل می کند.
با توجه به این موضوع برای طراحی سیستم های حساس که از ظرافت خاصی برخوردار هستند به کارگیری اتصالات مانیسمان بهترین انتخاب خواهد بود.
برای مثال در هنگام راه اندازی خطوط نفت و گاز که هدایت این محصولات به روش اصولی و بدون هیچ هدررفتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
به کار گیری لوله ها و اتصالات مانیسمان گزینه مناسبی خواهد بود.
همچنین برای طراحی سیستم های برقی هوشمند در ساز و کارهای مختلف اتصالات مانیسمان نقش بسیار مهمی در حفظ عملکرد این دستگاه ها خواهند داشت. اتصالات درزدار نیز به نوبه خود فشار و دمای زیادی را تحمل می‌کنند هرچه اتصالات درزدار با کیفیت تر و مقاوم تر باشند میزان تحمل فشار و دمای آن ها بیشتر خواهد بود.
برای مثال امروزه اتصالات درزداری که در ساختار لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می‌شود از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مقایسه تحمل فشار و دمای اتصالات مانیسمان و درزدار
یکی از مهم ترین معضلات در زمینه بکارگیری اتصالات مانیسمان دسترسی به آن ها می باشد در حال حاضر تنها یک استان در کشور ما در زمینه تولید انواع لوله ها و اتصالات مانیسمان فعالیت می کنند و عمده اتصالات مانیسمان موجود وارداتی هستند که از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشند، به همین دلیل بسیاری از طراحان و مهندسان برای جلوگیری از هزینه های بیشتر ترجیح می‌دهند تا از اتصالات درزدار باکیفیت تری استفاده کنند.
برخی از اتصالات درزدار به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت تحمل فشار زیادی را دارد اما این اتصالات نیز از قیمت بالایی برخوردار هستند در حین ساخت انواع اتصالات مانیسمان و اتصالات درزدار آزمایشات و بررسی های زیادی انجام می شود.
در صورتی که یکی از مراحل تولید به روش اصولی و با توجه به استانداردهای درنظرگرفته انجام نشود اتصالات تولید شده از مقاومت خوبی برخوردار نخواهد بود.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان کاربردهای زیاد و مفیدی را در اختیار بشر قرار داده است.
یکی از مهم ترین کاربردهای لوله های مانیسمان ساخت مبدل های حرارتی و گرمایی از آن می باشد.
همانطور که می دانید برای ساخت این مبدل ها کیفیت متریال های به کار گرفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است در غیر این صورت این محصول کاربرد درست خود را نخواهد داشت.
به کارگیری لوله های مانیسمان در این ساختار باعث می شود تا شما بتوانید یکی از مرغوب ترین و مناسب ترین مبدل های حرارتی و گرمایی را تولید کنید.
لوله های مانیسمان در نیروگاه های تولید انرژی نیز کاربردهای گسترده ای دارند همان طور که می‌دانید در این نیروگاه ها فشارهای زیادی روی قطعات اعمال می‌شود.
با توجه به این موضوع به کارگیری لوله های مانیسمان که در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند گزینه مناسبی خواهد بود.
لوله های مانیسمان برای عایق کردن کابل های فشار قوی برق نیز استفاده می شود.

کاربرد لوله مانیسمان
همانطور که می دانید زمانی که فشار قوی برق روی قطعات گوناگون اعمال می شود انرژی زیادی منتقل خواهد شد با توجه به این موضوع به کار گیری یک متریال مقاوم و با کیفیت در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است که لوله های مانیسمان نقش این متریال مقاوم و با کیفیت را ایفا می کند.
لوله های مانیسمان برای آبیاری صنایع کشاورزی و آبیاری های صنعتی در تولید محصولات مختلف نیز استفاده می شود.
در حال حاضر بخش عظیمی از ساختار پالایشگاه های نفتی و گازی با استفاده از لوله های مانیسمان ساخته شده اند در پی این موضوع انتقال این محصولات بدون هیچ اختلالی انجام می شود در حال حاضر کاربرد های لوله های مانیسمان روز به روز بیشتر و بیشتر می شود امروزه صنعت تولید این لوله ها گستردگی زیادی پیدا کرده است.

کاربرد لوله های درزدار

در قسمت های قبل هم گفتیم لوله های درزدار نیز کاربردهای منحصر به‌ فرد و زیادی را برای ما داشته است.
برای مثال یکی از مهم‌ترین کاربردهای لوله های درزدار استفاده از آن ها در ساخت تونل ها می باشد از لوله های درزدار برای ساخت حفاظ و داربست نیز استفاده می شود.
همانطور که می دانید امروزه برای حفاظت و ایجاد امنیت در محل های گوناگون استفاده از متریال های مقاوم و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است در چنین شرایطی به کارگیری لوله های درزدار گزینه مناسبی از محصول برای شما خواهد بود.
ساخت پروفیل های قوطی یکی دیگر از کاربردهای لوله درزدار می باشد.
پروفیل های ساخته شده از این محصولات مقاومت بالایی داشته و استفاده‌های گسترده‌ای دارد صنعت ساختمان سازی نیز دارد.
برای ساخت سیستم های هدایت آب و فاضلاب نیز به کار گیری لوله های درزدار انتخابی مناسب خواهد بود.
لوله های درزدار برای ساخت قطعات مختلف در صنعت کشتی سازی نیز کاربرد دارند.

کاربرد لوله های درزدار
قطعات ساخته شده با استفاده از لوله های درزدار مقاومت و کیفیت زیادی دارند در صنعت خودروسازی نیز برای ساخت برخی از قطعات همانند جک، شاسی و استفاده از لوله های درزدار مناسب خواهد بود.

AhanShahr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *