تفاوت پروفیل استیل 201 و 304

تفاوت پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

پروفیل استیل، محصولات فولادی است که لوله شده، کشیده ‌شده یا به شکلی فشرده درآورده شده اند که کل طول آن از مقطع عرضی یکسان است.
پروفیل فولادی، به صورت بسته‌های ساخته‌ شده توسط فولاد، برای اکثر اوقات بدون بسته‌بندی بیشتر، منتقل می‌شود. فولادهای مخصوص باید از خوردگی و تنش‌های مکانیکی محافظت شوند ( به عنوان مثال کمانش ) و عموما ً با استفاده از حفاظت از خوردگی بسته‌بندی می‌شوند.
فولاد تقویتی بتن نام فولادی صاف است که استحکام کششی بالاتری دارد، و برای تقویت سازه‌های بتنی مسلح یا اجزا و یا برای تولید مش فولادی برای سازه‌های بتنی مسلح بکار می‌رود.

تفاوت پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴
فولاد تقویت بتن پیش‌ساخته ( صاف، شیاردار و برش دار فولادی ) برای سازه‌های بتنی استفاده می‌شود و بسیار قوی‌تر از فولاد تقویتی بتن است.
خدمات پروفایل فولادی ما بر روی تعدادی از دستگاه‌های ثبت مشخصات انجام می‌شود.
صفحه پروفیل ما یک انتخاب هوشمندانه برای هر کسی است که در صنعت ساخت‌وساز و همچنین بسیاری از صنایع مجاور دیگر کار می‌کند، شما پروفایل فولادی را در هر شکل استاندارد پیدا خواهید کرد که انتظار دارید از یک تولیدکننده و پردازشگر بزرگ فولاد، و نیز بسیاری از اشکال غیر استاندارد انتظار داشته باشید.
پروفیل استیل انواع مختلفی داشته که پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ دو مورد از آن هستند، باید بدانید که عنصر سازنده و مهم در جریان ساخت پروفیل های استیل نیکل است.
می توان گفت یکی از تفاوت های بین پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ کم و زیادی نیکل موجود در آن ها است.
نیکل مزیت مهمی به پروفیل استیل می دهد و آن را در برابر عوامل مختلفی که باعث زنگ زدگی استیل می شود، محافظت می کند این مقدار نیکل در پروفیل استیل 304 از ۲۰۱ بیشتر است. و همین مورد یک امتیاز برای پروفیل استیل ۳۰۴ خواهد بود.
البته می توان گفت در ترکیبات استیل ۲۰۱ نیز موادی به کار رفته که استحکام آن را نسبت به  پروفیل استیل ۳۰۴ بیشتر کرده است، به عنوان مثال منگز یک عنصر به کار رفته در پروفیل استیل ۲۰۱ است که  مقاومت بیشتری برای این پروفیل استیل به وجود آورده است.

 

استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ از نظر دوام

با توجه به این که در بخش قبل گفتیم نیکل عنصر مهم در ساخت استیل ۳۰۴ است، عنصر نیکل  باعث افزایش دوام پروفیل استیل در برابر خطر های ناشی از زنگ زدگی خواهد شد یک پروفیل استیل ممکن است با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف مانند دریا دچار زنگ زدگی و خوردگی شود،اما با به کار بردن نیکل در آن تا حدودی توانسته شده دوام این استیل را بالا برده و در محیط های که مستعد زنگ زدگی است از استیل ۳۰۴ استفاده گردد.
ولی استیل ۲۰۱ در مقایسه با استیل ۳۰۴ از دوام کمتری در برابر زنگ زدگی برخوردار است و نمی توان برای مصارفی که به دریا مرتبط بوده از آن استفاده کرد آن هم به دلیل شور بودن آب دریا و وجود نمک در آن، این استیل در مقایسه با استیل ۳۰۴ پتانسیل لازم را  ندارد.
ساختار هر کدام از استیل های ۳۰۴ و ۲۰۱ نشان دهنده میزان مقاومت آن ها در برابر خوردگی های مختلف است.
به طور مثال به دلیل استفاده از درصد بالای منگنز آن هم به دلیل مقرون به صرفه بودن آن مقاومت کمتری در برابر خوردگی ها دارد، بنابراین از این ورق می داند برای مصارف خانگی و ساخت وسایل و تجهیزات مرتبط با خانه استفاده کرد.

استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ از نظر دوام
استیل ۲۰۱ وقتی در برابر هوای سرد قرار می گیرد مقاومت آن افزایش یافته به طور مثال در زمستان می توانید با گرفتن دسته های درب با جنس استیل ۲۰۱ متوجه  سفتی پیش آمده شوید.
مورد دیگری که باید برای  پروفیل استیل ۳۰۴ عنوان کرد این است که این استیل انعطاف پذیر تر بوده به این صورت که می توان آن را به فرم های دلخواهی تغییر داد، همین مورد یک قابلیت خیلی خوب برای پروفیل استیل ۳۰۴ فراهم  کرده زیرا انعطاف پذیری موجود باعث می شود که میزان مصارف این استیل نیز بیشتر باشد.

 

کاربرد پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند دارای کاربردهای مختلف در عرصه صنعت می باشند، از این پروفیل استیل ها برای مصارفی نظیر  ساخت تجهیزات کارخانه ای ، ساخت ماشین آلات صنعتی و همچنین  برای اجزای ساختمان به کار می روند.
پروفیل استیل ۳۰۴ و ۲۰۱  از مواد اولیه کارگاه های درب و پنجره سازی است و به صورت گسترده از این محصول استفاده می کنند، افرادی که در زمینه تولید  سرویس های مختلف مبلمان نیز فعالیت می کنند از این پروفیل استیل ها ۲۰۱ و ۳۰۴  استفاده می کند، همانطور که عنوان شد بر اساس مواد به کار رفته در این پروفیل استیل قیمت های مختلف دارند پس قیمت کالا ها و محصولاتی که از این پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ ساخته می شود نیز با هم متفاوت است.
محصولات تولید شده از پروفیل استیل ۳۰۴ به مراتب گرانتر از محصولات تولید شده با پروفیل استیل ۲۰۱ بوده و دلیل آن نیز کیفیت بالای کالاهای تولیدی با استیل ۳۰۴ است.

کاربرد پروفیل استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

مقاومت در برابر خوردگی پروفیل ۲۰۱ و ۳۰۴

همانطور که می دانید پروفیل استیل یک نوع محصول فولادی است و محصولات فولاد به طور خاص مستعد و دارای پتانسیل ناشی از خوردگی هستند و یا ممکن است قبل از استفاده یا پردازش بیشتر به بررسی دقیق نیاز داشته باشند.
یک دلیل خاص آسیب، زنگ اهن به خاطر آب دریا، باران، چگالش آب در وسایل حمل و نقل، عرق و یا چگالش در داخل بسته‌بندی است.
وسایل حمل و نقل، کشتی‌ها با درپوش‌های انبار ضعیف یا بدون امکانات تهویه، وسایل نقلیه آسیب‌دیده، تخلیه نادرست واگن‌های باربری راه‌آهن و کامیون‌ها، ذخیره‌سازی نادرست در شرایط آب و هوایی و تغییرات دما و شرایط آب و هوایی در طول سفره‌ای طولانی ممکن است منجر به زنگ‌زدگی پروفیل های  شود.
اگر یک پیوند جامد ( چسبندگی ) بین فولاد بتن و آرماتور به دست آید، فولاد نسبتا ً تمیز که از آن زنگ آزاد برداشته شده‌است باید استفاده شود،‌ به عنوان مثال زنگ سطحی اندک ممکن است سودمند باشد.
با این حال باید دقت شود تا اطمینان حاصل شود که قطر فولاد تقویتی بتن هنوز الزامات محاسبات استاتیک را دارد .
فولاد تقویت بتن مسلح، در مقابل، اگر کوچک‌ترین خوردگی را نشان دهد، باید رد شود.
لایه اکسیداسیون ( مقیاس ) که در سطح فولاد در طول داغ یا تابکاری تشکیل می‌شود، حفاظت از خوردگی را محدود می‌سازد.
با این حال، این لایه کاربرد پوشش‌های ضد زنگ یا را پیچیده می‌کند.
برخی پروفایل ‌های خاص، بزرگ و زاویه‌ای دارای روکش داغ یا روی اسپری روی اسپری هستند و در نتیجه از خوردگی محافظت می‌شوند.
اکسیداسیون خالص به معنی ترکیب فلز آهنی با اکسیژن اتمسفر است.
اکسیداسیون با فرآیندهای الکترو شیمیایی ( الکترولیتی ) کمک می‌شود.
میزان تجزیه الکترولیتی به وسیله رسانای موجود در الکترولیت تعیین می‌شود،  به عنوان مثال، آب نمک نسبت به آب شیرین بیشتر است و بنابراین تاثیر بیشتری داشته  و گوگرد خیلی بیشتر است.
در صورتی که آسیب خوردگی مشکوک باشد، آزمایش با استفاده از روش نیترات نقره انجام می‌شود تا مشخص شود که آیا محلول‌های کلرید یا آب جدید عامل خوردگی  هستند یا خیر.

مقاومت در برابر خوردگی پروفیل ۲۰۱ و ۳۰۴
هنگامی که تعیین مبدا نمک دریا بر سطح کالا ( خوردگی ناشی از تماس با آب دریا یا رسوب اسپری توسط محفظه نگهداری / کانتینر )، سطح آسیب‌دیده با یک ذره‌بین ( بزرگنمایی ۳۰ x ) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد : سدیم کلرید سدیم ( NaCl ) یک طول یال تقریبی . ۱ / ۵ میلی متر تماس با آب دریا را نشان می‌دهد، در مورد رسوب اسپری، هیچ ساختار کریستالی قابل‌مشاهده نیست چون کریستال‌های بسیار کوچک هستند ( ۱ / ۱۰۰ mm ) .
ظرفیت حمل بار سازه‌های بتونی مسلح با اتصال بین بتن و فولاد، چسبندگی بین بتن و فولاد و ایجاد یک ساختار مرکب که در آن دو ماده عملا ً ثابت هستند تعیین می‌شود.
به علت خطر خوردگی، اتصال داخلی باید به خوبی در بتن قرار گیرد، برای کل سطح پروفیل ضروری است تا یک سطح اصلی کلیدزنی را فراهم کند تا از تشکیل مناسب کامپوزیت اطمینان حاصل شود.
در صورتی که محصولات فولادی آلوده به نمک برای تقویت به کار رود، عملیات تقویت فولاد مختل خواهد شد.
نمک باقی مانده بر روی پروفیل  ساختاری پس از تماس با آب دریا یا شور، هوای دریا مرطوب ( رسوب اسپری ) اثرات منفی بر کیفیت فولاد دارد.  نمک‌های به طور مداوم بخار آب را از هوا جذب می‌کنند و باعث آسیب قابل ‌توجه خوردگی و احتمالا ً آسیب بلند مدت می‌شوند،  از جمله کاهش تدریجی در قدرت، تنظیمات ناقص، که ممکن است در نهایت نوسازی دیواره‌ای بیرونی یک ساختمان را ایجاب کند که لکه‌های زنگ در بیرون  سال‌ها بعد ظاهر می‌شوند.

AhanShahr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *