معرفی پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین

معرفی پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین

مشخص شده که محصولات فولادی طیف وسیعی از مزایا را  برای محصولات مرتبط با ساخت ‌وساز ارائه می‌دهند، اختصاصاً محصولات پروفیلی گالوانیزه باعث افزایش سرعت ساخت شده که یک فاکتور بسیار مهم در فرآیند تولید است، در این مقاله به معرفی پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین می پردازیم.
پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین از نظر اقتصادی برای کسب و کارهای فعال در عرصه ساختمان بسیار مقرون ‌به‌ صرفه بوده و نسبت به سایر محصولات جایگزین هزینه مناسب تری را به کارفرما تحمیل می کند.

در شرایطی که هزینه ی یک سازه کم باشد قطعاً سود آن بیشتر خواهد بود، مورد دیگری که باید ذکر کرد این است که با توجه به بالا بودن هزینه مسکن، در شرایطی که بهای ساخت کم باشد قطعاً قدرت خرید افراد زیاد شده و افراد بدون خانه نیز خانه دار خواهند شد.
مورد دیگری که در معرفی پروفیل گالوانیزه سبک باید به آن اشاره کرد، درصد بالای ایمنی است که توسط این پروفیل ایجاد می شود.
ساختمان ها مکان هایی هستند که درآن افراد در سنین  و جنسیت های مختلف زندگی می کنند بنابراین برای فردی که قرار است یک منزل خریداری کند بسیار مهم بوده که سلامت و امنیت اعضای خانه و خانواده اش تضمین نسبی شده باشد.
مساله دیگری که در ارتباط با ایمنی مطرح می شود به دلیل  ویژگی منحصر به فرد محصولات گالوانیزه که سبب  کاربرد آسان و ایمن آن ها می شود  تا در طول ساخت ‌وساز کار کرده وهم درمیان مشتریان محبوب باشند.
طیف گسترده‌ای از بخش‌های سازه‌ای سبک وزن با تشکیل لایه‌های نازک از جنس نوار های ظریف در پروفیل های  بخش خاص تولید می‌شوند. اینها اغلب به عنوان درجه سبک در بخش‌های ساخته‌شده از فولاد شناخته می‌شوند.
در بیشتر موارد، جنس فولاد گالوانیزه به کار برده می‌شود، فرآیند نورد سرد با حلقه‌های فولاد ضد زنگ آغاز شده که، شکاف در عرض مناسب و سپس نورد سرد در شکل نهایی محصول شکل می‌گیرد.
شکل‌های پروفیل های گالوانیزه و اندازه‌های آن متفاوت بوده اما اغلب از لبه‌های آزاد و پروفیل ‌های حاشیه دار استفاده می‌کنند تا استحکام لازم به عمل آمده  و از شکست زود هنگام در مواقع استفاده، اجتناب شود .
همچنین مزیت دیگری که پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین ایجاد می کند این است که جابه جایی را سهولت می بخشد و فولاد اندازه‌گیری کننده نیز روشی بسیار پایدار برای ساخت ارایه می‌دهد.
تولید انرژی مفید، استفاده از مواد خام  و سازه‌های سبک‌تر به این معنی است که  اتلاف انرژی گستردگی کمتری داشته باشد. اندازه‌گیری نور، اندازه بار فولادی در ساختمان‌های با قاب فولادی و ساختار پیمانه‌ای، پشتیبانی از کف، بارها از دیواره‌ای بالا و مقاومت در برابر دیوار جانبی استفاده می‌شود.
این پروفیل ها عموما ًشامل آمادگی برای ایجاد ثبات جانبی برای ساختمان هستند.
اندازه‌گیری نور سنج، سطح تحمل بار فولاد، از قسمت‌های عمودی C به طور معمول ۱۰۰ میلی متر استفاده می‌کند، هر دو دیواره داخلی و خارجی را می‌توان به عنوان تحمل بار طراحی کرد.
صفحات دیوار عموما ً به عنوان واحدهای طبقه بالا ساخته شده  و یا ممکن است  قسمت هایی  از آن مونتاژ  شود‌.
پروفیل های گالوانیزه برای پوشش خارجی وسیعی از سازه‌های ساختمانی از جمله صنایع، توزیع، خرده‌فروشی و مسکونی استفاده می‌شود،آن‌ها بخشهای  کارآمد در ساختمان با مزایای بهره‌وری انرژی فراهم می‌کنند.
صفحات گالوانیزه چه سبک و چه سنگین  با روکش فلزی به عنوان یک ساختار ساندویچی تولید شده که شامل دو ورقه برش دار شده در دو طرف یک هسته عایق فوم، الیاف معدنی و یا مواد مشابه آن است.
وقتی پانل‌ها حرکت کرده، پروفیل سطحی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین

همانطور که از نام این محصولات می توان متوجه شد، تفاوت پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین به دلیل دو ویژگی، سنگین بودن و سبک بودن اختلاف هایی وجود دارد به این صورت که در مراحل تولید هر کدام از پروفیل گالوانیزه ابزارها و روش های متفاوت به کار رفته است.
پروفیل های سنگین علاوه بر مصارف ساختمانی در صنایع مختلف نیز حضور دارند به طوری که از پروفیل ها در ساختمان علاوه بر مصارف درونی، مصارف بیرونی را نیز در بر گرفته و برای تولید درب های مختلف  نظیر درب سرویس بهداشتی، درب ورودی ساختمان و غیره از آن استفاده می شود،گاهی هم در صنایعی مثل سوله سازی، خودرو سازی به کار گرفته می شود.
موادی که در مسیر ساخت پروفیل سنگین بسیار موثر بوده و  گاهی بدون آن امکان ساخت پروفیل گالوانیزه وجود ندارد، انواع مختلف ورق سیاه است.
از آنجا که ورق های سیاه ابعاد مشخصی ندارند پروفیل های تولید شده از این محصول نیز سایزهای مختلفی دارد.
همینطور این پروفیل دارای قدرت بیشتری می باشد دلیل آن هم این است‌ که ورق سیاه  مستحکم بوده و قابلیت تحمل حجم بالایی از وزن های مختلف را دارد.
هنگام خرید پروفیل های مختلف برای اینکه بتوانید از قیمت آن ها مطلع شوید باید بپرسید که وزن  پروفیل چقدر است زیرا آنچه که برای قیمت گذاری پروفیل ها مهم بوده وزن و سنگیتی آن است.
پروفیل گالوانیزه سبک مواد تشکیل دهنده عمومی آن ورق های روغنی هستند، ورق های روغنی، صاف و بدون شیار بوده و همین مورد نیز پروفیل گالوانیزه سبک را نیز دارای این ویژگی می کند.

تفاوت پروفیل گالوانیزه سبک و سنگین
پروفیل های گالوانیزه سبک مصارف بسیار متنوعی دارند، صنعت های مختلف خواهان به کارگیری این محصول برای ساخت کالاهای خود هستند.
این ورق ها علاوه بر به کارگیری در صنایع فلزی با محصولات سنگین برای تولیدات خانگی نظیر مبل و صندلی نیز استفاده می شود.
می توان گفت وقتی برای تولید یک مبل و یا صندلی از پروفیل های گالوانیزه سبک استفاده می شود قطعا این محصول از توانایی بیشتری برخوردار بوده و قدرت تحمل زیادتری خواهد داشت.
در این شرایط می توان گفت که پروفیل گالوانیزه سبک در عمر این محصول اثرگذار است و ماندگاری آن را بالا می برد طوری که مشتری بعد از خرید مبل و یا صندلی  با این محصول می تواند تا سال ها از آن استفاده کرده و نیاز به فروش مجدد آن نداشته باشد.
مصرف دیگر پروفیل گالوانیزه سبک در ساخت کانتیرها هست.
کانتیرها در حمل بار اختصاصا بر روی ماشین های سنگین و یا کشتی ها کاربرد دارند.
افرادی که  درخواست واردات دارند عموم بارهای آن ها  در کانتینر جای گذاری می شود، از آنجایی که کانتیر یک پروفیل گالوانیزه سبک است و از کیفیت آن مطلع هستند زیاد نگران بار خود در مسیر آبی و یا جاده ای و یا هوایی نیستند.

کاربرد  پروفیل سنگین و سبک

کاربرد در معنای عام به مفهوم بهره گیری یا بهره بردن از چیزی می باشد.
این بهره مند شدن می تواند در برابر هر کالایی نیز رخ دهد.
پروفیل ها محصولات ساخته شده در صنعت می باشند که فولاد عنصر اصلی تشکیل دهنده آن است،گاهی برای ساخت یک نوع پروفیل ناگزیر فولاد باید مسیر گرمایی را طی کند و در برخی موارد برای ساخت نوع دیگر پروفیل اجبار به گذراندن مسیر سرمایی می باشد.
البته مورد سومی نیز وجود داشته که آن هم نوعی از محصول تولید شده از پروفیل است در این شرایط فولاد باید دو مسیر را طی کند، این دو راه هم عبور از گرما بوده و سپس از سرما.
در برخی از موارد ممکن است جریان برعکس رخ داده و ابتدا فولاد از سرما عبور کند و از آنجا مسیر گرمایی را بگذراند.
این تفاوت در مراحل ایجاد باعث تفاوت در خصوصیات و کاربردهای پروفیل ها خواهد شد.
خصوصیاتی نظیر قدرت جوشش پروفیل ها، گاهی پروفیل هایی که از مسیر گرما عبور می کنند از میزان جوشش پذیری بالایی برخوردار خواهند شد در این مواقع صنعت های مختلف خواهان این محصول هستند آن هم به دلیل اینکه در مرحله جوش دادن با مشکل مواجهه نخواند شد.
دومین مورد احتمال دارد شما به عنوان مالک یک واحد تولیدی دنبال یک پروفیلی باشید که مستحکم بوده و سفت و سخت باشد زیرا کار شما ایجاب کنند این مورد است و نیاز شما فقط در صورت وجود یک پروفیل سخت برطرف خواهد شد، و پروفیل های نازک و سبک مناسب کار شما نخواهند بود.

کاربرد  پروفیل سنگین و سبک
تولید کننده ای برای تولید کالاهای خود به یک پروفیل نیاز دارد که به راحتی حالت دار شده و بتوان به هر حالتی که دلخواه است درآورد در این شرایط بررسی کرده و از بخش مربوطه که در این زمینه، آموزش دیده خواهد پرسید که پروفیل مورد نیاز من باید چه ویژگی های داشته باشد و از چه نوعی باشد.
خب در اینجا قطعا بخش مورد نظر باید پروفیل های  سبک را پبشنهاد داده.
پروفیل های سبک به دلیل اینکه از ابعاد مختلف ساخته می شوند وزن های گوناگون دارند پس متقاضیان راحت می توانند که  پروفیل با وزن مورد نظر خود را  پیدا کنند.

AhanShahr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *