تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه

هر یک از این لوله ها کاربردهای منحصر به فرد و متفاوت خود را دارند.
مهم ترین تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه میزان مقاومت این لوله می باشد.
لوله های مانیسمان به دلیل عدم وجود درز در ساختار خود مقاومت بیشتری نسبت به لوله های سیاه دارند، همانطور که می دانید اصلی‌ترین تفاوت لوله مانیسمان با سایر لوله های تولیدی در سراسر جهان عدم وجود درز می باشد.

تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه
در خارجی ترین قسمت لوله سیاه از اکسید آهن استفاده شده است، به همین دلیل رنگ این لوله سیاه و کدر می باشد.
لوله های سیاه محصولات غیر گالوانیزه ای هستند که امروزه برای فرایند های گوناگون استفاده می شوند.
یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های لوله مانیسمان و لوله سیاه هزینه‌های تولید این محصولات می باشد در حال حاضر لوله های مانیسمان فرآیند تولید پیچیده و پرهزینه‌تری دارند با توجه به این موضوع تولید آن ها تقریبا گسترش کمتری نسبت به لوله های سیاه دارد اما برای تولید لوله های سیاه ساز و کارهای کمتری مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل هزینه‌های تولید این لوله معمولاً کمتر از لوله های مانیسمان خواهد بود.
در حال حاضر تنها یک استان در کشور ما در زمینه تولید لوله های مانیسمان و اتصالات مانیسمان فعالیت می‌کند اما تولید لوله های سیاه در سرتاسر کشور ما گسترش زیادی دارد.

 

کاربردهای لوله مانیسمان و لوله سیاه

در این بخش کاربرد های این دو لوله نام برده شده را به شما توضیح خواهیم.
یکی از مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان استفاده از آن ها در خطوط انتقال نفت و گاز می باشد.
همانطور که می دانید استفاده از لوله هایی با کیفیت و مرغوب در انتقال نفت و گاز به قسمت های دیگر یک پالایشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.
این فرآیند باید بدون هیچ هدر رفت و خسارتی انجام شود با توجه به این موضوع استفاده از لوله های مانیسمان که از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند، گزینه مناسبی در این زمینه خواهد بود.
لوله های مانسمان برای ساخت تجهیزات در نیروگاه های حرارتی نیز استفاده می شوند.
این لوله ها در برابر فشار و دمای بالا مقاومت چشمگیری داشته و در این عرصه کاملاً مناسب خواهند بود، لوله های مانیسمان در صنایع غذایی نیز استفاده می شوند.

کاربردهای لوله مانیسمان و لوله سیاه
برای مثال امروزه ساخت تجهیزات مختلف همانند انواع غلتک ها از لوله های مانیسمان گسترش زیادی یافته است.
حال نوبت به معرفی کاربردهای لوله سیاه می رسد از لوله های سیاه برای ساخت تجهیزات و قطعات مختلف در صنعت کشتی سازی استفاده های گسترده ای شده و این لوله ها بخش عظیمی از یک کشتی را تشکیل می‌دهند، لوله های سیاه برای توزیع گاز در داخل و خارج از منزل نیز کاربرد دارد.
با توجه به مقاومت بالای این لوله ها امروزه در بسیاری از سیستم های آب و فاضلابی بکارگیری لوله های سیاه گزینه مناسبی خواهد بود.
یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای لوله سیاه ساخت انواع پروفیل از این محصولات می باشد.
پروفیل های ساخته شده از لوله سیاه کیفیت و مقاومت بالایی دارند.
برای انتقال محتوای مخازن نیز به کار گیری لوله های سیاه پیشنهاد مناسبی خواهد بود، استفاده از لوله های سیاه در صنایع گوناگون به چشم می خورد.
برای مثال در ساخت تجهیزات اعمال فشار و بخار به‌کارگیری لوله های سیاه انتخاب درستی خواهد بود.
همانطور که می دانید امروزه برای تولید محصولات گوناگون در صنایع مختلف فشار و دمای زیادی مورد نیاز خواهد بود در در چنین شرایطی برای تولید این قطعات اعمال گیرنده به یک متریال مقاوم و با کیفیت نیاز می باشد.

 

روش تولید لوله مانیسمان و لوله سیاه

در این بخش به طور خلاصه روش تولید لوله مانیسمان و لوله سیاه را به شما توضیح خواهیم داد.
فرایند تولید این لوله تقریباً متفاوت می باشد، اما قسمت های مشترکی نیز در آن ها وجود دارد.
اولین مرحله در تولید لوله های مانیسمان و برش ورقه موردنظر می باشد، این برش کاری با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می شود، مرحله دوم گرمادهی به قطعه برش داده شده است بعد از گرما دهی به ترتیب دو مرحله گرد کردن شمش گداخته و شیلیک سمبه اجرا خواهد شد.
سپس تاب گیری محصول با استفاده از دستگاه انجام می شود، پس از مرحله تاب گیری سمبه از این ساختار خارج خواهد شد، سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص کشش در لوله فولادی اجرا می شود، پس از خنک شدن و برش دادن لوله مرحله اسید شویی اجرا می شود.
برای خارج کردن قطعات اضافه در ساختار محصول تولید شده آن را سمباده کشی می کنند در نهایت لوله تولید شده را رنگ کرده و بسته بندی می کنند، بسته بندی لوله های مانیسمان با توجه به گرید و کاربردهای آن انجام خواهد شد.
حال نوبت به معرفی مراحل تولید لوله سیاه می رسد، مرحله اول تولید لوله های سیاه آماده کردن ورق در اندازه های مشخص می باشد.
پس از آن ورق را به لوله تبدیل می کنند و محل اتصال دو قسمت ورق با استفاده از دستگاه جوشکاری می شود در قسمت جوشکاری شده قسمت های اضافه با استفاده از دستگاه برداشته خواهد شد.
مرحله بعدی قاب گیری و صاف کردن لوله تولید شده است پس از کنترل کیفیت لوله بدست آمده سطح آن را با استفاده از اکسید آهن به طور کامل می پوشانند برای افزایش مقاومت و ماندگاری لوله های سیاه مراحل مخصوصی نیز به این فرآیند تولید اضافه خواهد شد.
در حال حاضر روش های جدیدتر و پیشرفته‌تری برای تولید انواع لوله مانیسمان و لوله های سیاه وجود دارد که به کار گیری این روش ها نیازمند استفاده از تجهیزات پیشرفته ای خواهد بود.

روش تولید لوله مانیسمان و لوله سیاه

تفاوت ظاهری لوله مانیسمان و لوله سیاه

یکی از مهم ترین تفاوت های ظاهری لوله مانیسمان و لوله سیاه رنگ آن ها می باشد.
لوله های سیاه همانطور که از نام آن ها پیداست به رنگ سیاه و کدر در بازار یافت می شود.
اما شما می توانید لوله های مانیسمان را در رنگ های نقره ای و روشن تر مشاهده کنید در شرایطی برای افزودن ظاهری جذاب تر به ساختار لوله های مانیسمان آن را با استفاده از رنگ های مخصوص رنگ می کنند اما برای لوله سیاه هیچ طیف رنگی دیگری وجود ندارد.
مهم ترین تفاوت ظاهری لوله های مانیسمان و لوله های سیاه درز موجود در ساختار آن ها می باشد.
همانطور که در قسمت های قبل هم گفتیم  هیچ درزی در ساختار لوله های مانیسمان وجود ندارد اما شما می توانید درز قابل مشاهده ای را در ساختار لوله های سیاه مشاهده کنید.
با توجه به موارد گفته شده تفاوت دیگری در ساختار این دو لوله وجود ندارد اما شما می توانید هر دوی این محصولات را در اندازه ها و حجم های گوناگون مشاهده کنید که تعیین اندازه و حجم با توجه به کاربرد مورد نیاز انجام می شود.
هزینه های مربوط به خریداری لوله های مانیسمان بیشتر از لوله های سیاه می باشد اما میزان این هزینه ها با توجه به مقدار مورد نیاز از این محصول و گرید خریداری شده متفاوت خواهد بود.
در حال حاضر نمونه هایی از لوله های سیاه با استفاده از مرغوب ترین متریال ها تولید می شود به همین دلیل این لوله ها نیز از مقاومت و قیمت بالایی برخوردار هستند.

تفاوت ظاهری لوله مانیسمان و لوله سیاه
برای خریداری انواع لوله مانیسمان و لوله سیاه می توانید به نمایندگی های فروش این محصولات در سطح شهر مراجعه کنید.
امروزه فروش اینترنتی انواع لوله های سیاه و لوله های مانیسمان نیز گسترش زیادی پیدا کرده است اما توجه داشته باشید که در هنگام خرید اینترنتی این محصولات بر سر راه کلاهبرداران از سارقان قرار نگیرید.

AhanShahr
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *